tiistai 22. helmikuuta 2011

Prinsessa rokkikissa



Henni tilasi lisää, laadultaan hyväksi havaittua, Muru -neulosta. Tällä kertaa vaaleanpunaista "vink" -neulosta ja oranssia "rokkikissaa". Maippu sai tietenkin vaikuttaa kankaiden valintaan. Rokkikissa-kankaasta Henni ompeli tällaisen yksinkertaisen puolihameen, jota piristää ja prinsessöittää trikookankaasta leikattu röyhelö helmassa. Maippu sanoi: "Tätä käytän ainakin viisi vuotta, laita äiti riittävän löysä kuminauha siihen". No kuminauhaa tähän ei tullut, mutta resori taitaa kyllä antaa myöten. Musta resori on ostettu Eurokankaasta ja se on sitä paksumpaa laatua (yksi oikein, yksi nurin -neulosta). Trikoosuikaleet on leikattu vanhasta T-paidasta ja topista.

Ainut huonopuoli tässä neuloksessa on se, että kuvioita on haastavaa kohdistaa suoraan. Käytössä kangas ei mene mitenkään kieroon, mutta kaavan mukaisten palojen leikkaaminen on hieman haastavaa. Onko muilla ollut tällaista pulmaa? Miten olette ratkaisseet sen?

7 kommenttia:

  1. Hieno mekko =) Minä olen tuskaillut tuon "kuviokierouden" kanssa monesti ja lopulta olen aina antanut periksi =)

    VastaaPoista
  2. Ja minua ärsyttää kun se vaaleanpunainen ei ole vaaleanpunaista vaan lähempänä lohenpunaista ja valkoinen ei ole valkoinen vaan näyttää harmaalta...

    VastaaPoista
  3. mä olen pessyt neuklokset sen verran useaan että "asettuvat" ja sitten leikellyt vasta silityksen jälkeen..ja olen antanut piut paut kuvioille ja mennyt langansuorien mukaan..

    VastaaPoista
  4. Kaunis hame :)

    Minä kanssa olen tuskaillut noiden kuvioiden kanssa, tosin monen muunkin kankaan parissa kuin muru-neulosten... Se osaa olla kyllä ärsyttävää, mutta kait se vain on periksi annettava ;)

    VastaaPoista
  5. Kiitos jälleen kommenteistanne!

    Tytär on ollut kyllä innoissaan hameesta ja se on kyllä aika magee moonkidsin musta/valkoraitaisen ribbipaidan kanssa :)

    Värit tosiaan myös sävyttyy kuosin muilla väreillä. Ehkä harmillisin on musta, kun siitä tulee helposti vähän likainen vaikutelma muihin väreihin.

    Itse olen venytellyt kangasta ja yrittänyt saada kuviot asettumaan. Painetuissa kankaissa vika voi olla siinä, että ei ole painokuvio osunut ihan langasuuntaisesti. Neuloksessa se kai sitten jotenkin vanuu ja venyy se kuosi kieroon? Näissä pienemmissä vaatteissa se ei ole niin vakavaa ja pulma on helpommin korjattavissa.

    VastaaPoista
  6. Hauskan näköinen tuo rokkikissahame ja aivan ihana kommentti tytöltä! :D

    VastaaPoista